Банки посилили контроль за грошовими операціями українців. Фінмоніторинг уже охопив не лише підприємців, а й пересічних українців. Клієнтам банків стали блокувати рахунки через невеликі грошові перекази. Причому карти не розблоковують навіть після надання доказів, що у переказі немає жодної корупційної складової.
Від українців масово надходять скарги, що банки блокують карткові рахунки, і клієнти не можуть скористатися своїми грошима. При цьому отримати хоч якусь виразну відповідь, що спричинило блокування, здебільшого неможливо. Люди вихлюпують своє обурення на порталі minfin, де будь-який українець може поскаржитися на банківське свавілля.
Зокрема, один із клієнтів Райффайзен банку скаржиться, що банк заблокував його картку одразу після того, як йому на рахунок надійшла невелика сума грошей від близьких родичів. Ні на "гарячій лінії", куди він зателефонував, ні у відділенні цієї фінустанови чоловікові не пояснили, що підозрілого знайшов горезвісний фінмоніторинг у цьому переказі.
"Відповіді, в чому саме проблема, і які питання є у фінмоніторингу до мене, мені ніхто не надав. Згодом мені запропонували закрити рахунок, на що я погодився. Але коли я закривав рахунок, мені сказали, що кошти, що залишилися у мене на балансі, я зможу отримати лише через 60 днів!" – ділиться клієнт банку.
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
У подібній ситуації опинилася й клієнтка monobank. Жінка одержала з-за кордону грошовий переказ через платіжну систему SWIFT від своєї дочки. Сума переказу невелика – лише 100 євро. Однак цього вистачило для того, аби банк заблокував ці гроші.
"Попросили пояснення платежу, що це справді мої родичі. Я відправила дані, що це справді моя дочка, але картку так і не розблокували. Це просто цинічний грабіж", - обурена клієнтка.
А ось клієнт А-Банку вже кілька місяців не може скористатися своїм рахунком через те, що його заблоковано. Сталося це після того, як на його картку прийшли 9500 грн від невідомої особи. Чоловік відразу зателефонував до банку і повідомив, що хтось помилково переказав йому гроші, і що він хоче повернути всю суму тому, хто їх надіслав. Проте, не так сталося, як гадалося. Банк одразу заблокував йому рахунок. Причому клієнт не може добитися його розблокування вже кілька місяців поспіль.
У банку кажуть, що нібито заблокували рахунок через те, що це був шахрайський переказ. І тепер за розблокування картки банк вимагає з клієнта комісію – 30% від суми, що залишилася на балансі. А це, як каже клієнт, – понад 30 тисяч гривень. Чоловік дивується, з якого дива він має дарувати банку таку суму грошей?
Нагадаємо, переселенці масово скаржаться, що банки блокують їм за борги карткові рахунки, на які надходять виплати державної допомоги ВПО.