Що потрібно зробити, якщо банкомат не видав списані гроші: роз'яснення від НБУ та юриста

Автор: Леся Ловіцька

Готівка не завжди під рукою, а спроба зняти її у банкоматі може закінчитися невдачею. НБУ та юрист повідомили, що робити, якщо кошти були списані, але так і не видані одержувачу.

Що потрібно зробити, якщо банкомат не видав списані гроші: роз'яснення від НБУ та юриста - today.ua

Роз'яснення ситуації представили у Національному банку, а також адвокат Олександр Гарбар. У НБУ українців закликали не панікувати та одразу звернутися до контактного центру банку, в якому відкрито рахунок. Потрібно надати менеджеру деталі операції: час проведення операції, місце розташування банкомату, а також суму, яку намагалися зняти.

Також слід звернутися до банку, якому належить банкомат, особливо якщо це не банк-емітент картки. Як правило, телефон контактного центру банку вказаний на банкоматі.

Адвокат Олександр Гарбар також порадив звернутись на гарячу лінію банку. Він звернув увагу на те, що не можна відходити від банкомату, поки співробітник банку не надасть інструкцій щодо подальших дій.

Популярні зараз

Залужного запитали про президентські амбіції: відповідь ексголовкома

Названі знаки Зодіаку, життя яких значно покращиться у травні

В Україні за останній рік стало більше мільйонерів: Гетманцев озвучив деталі

США збираються поставити Україні турецькі САУ Firtina з дальністю стрільби 56 км

Важливо зберегти чеки за наявності або SMS, які прийшли замысть чеку. Також слід зробити фото банкомату або зняти його на відео, щоб зафіксувати повідомлення на екрані банкомату та послідовність дій клієнта. Гарбар закликав надати оператору вичерпну інформацію про ситуацію: адресу банкомату, точний час спроби зняття грошей, а також дії, здійснені під час невдалої операції.

Як має діяти банк

Банк повинен розглянути заяви клієнта та надати можливість отримувати інформацію про хід розгляду справи, письмово повідомити його про результати розгляду заяви у встановлений договором строк.

Крім усного інформування представника банку, потрібно написати заяву у відділення з проханням повернути кошти. У ньому потрібно вказати номер карткового рахунку, з якого не вдалося зняти готівку, а також номер рахунку для повернення коштів. Також необхідно надати копію свого паспорта та податкового номера.

Що потрібно зробити, якщо банкомат не видав списані гроші: роз'яснення від НБУ та юриста

Банк протягом 30 днів повинен повернути кошти або відмовити та письмово обґрунтувати таке рішення.

"Банк несе відповідальність за неналежне виконання операції з видачі коштів у готівковій формі внаслідок технічного збою в роботі банкомату, і банк зобов'язаний після виявлення порушення в роботі банкомату зарахувати відповідну суму на особистий рахунок клієнта. Якщо кошти не повертають, то краще одразу писати заяву на видачу копії відеозапису, яка велася з відеокамери, встановленої на банкоматі та готуватися захищати свої права у суді", - пояснив правозахисник.

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

Олександр Гарбар порекомендував у позовній заяві вимагати через суд стягнути з банку не лише фактичну суму, яку не вдалося зняти, а й пеню, судовий збір, інфляційні втрати та витрати на послуги адвоката.

Раніше повідомлялося, що Приватбанк обмежив видачу грошей у банкоматах деяким клієнтам.