Банки в Україні масово відмовляють клієнтам в обслуговуванні: у чому причина

Автор: Марченко Любов

Банки, що працюють в Україні, масово відмовляють своїм клієнтам в обслуговуванні. Вони вимагають, щоб ті супроводжували платежі старими реквізитами, зокрема, унікальним кодом підприємства з єдиного реєстру. Чому фінустанови вважають за краще працювати "по-старому", розповів виданню UBR.ua радник голови правління Кредитвест банку Василь Невмержицький.

Банки в Україні масово відмовляють клієнтам в обслуговуванні: у чому причина - today.ua

Ще з 13 січня 2020 року всі українські банки перейшли на нову систему платежів. Тепер усі платежі мають здійснюватися в міжнародному форматі, який передбачає для кожного учасника фінансових операцій міжнародний рахунок IBAN. Тобто, ще з цієї дати всі платежі у старому форматі (з використанням номера рахунку, МФО банку і коду ЄДРПОУ отримувача коштів) формально скасовані, і в усіх грошових транзакціях використовується індивідуальний номер в форматі IBAN.

Однак на практиці виходить інакше: банки, як і раніше, масово вимагають з клієнтів ще й старі реквізити, зокрема, супровід платіжок унікальним кодом підприємства з єдиного реєстру (ЄДРПОУ).

Причому, при міжнародних транзакціях таких труднощів чомусь не виникає, а лише при переказі грошей всередині держави, каже Василь Невмержицький.

Популярні зараз

Євро незабаром замінить долар: заява Національного банку України

Глава МЗС повідомив, коли F-16 з'являться в українському небі

Названо категорії чоловіків, які можуть залишити країну в умовах мобілізації

Бронювання за гроші: у Верховній Раді ухвалили рішення про зміни у мобілізації

Є кілька причин, чому так відбувається. Головна з них полягає в тому, що в тій системі електронних платежів, якій використовує НБУ, досі закладено значення ЄДРПОУ. Щоб відмовитися від цього реквізиту, потрібно змінити програми, за якими проводяться платежі, а також доопрацювати інструкції. Однак досі це не зроблено, говорить експерт і висловлює свої міркування, чому НБУ зволікає з остаточним переходом на новий формат. Банки в Україні масово відмовляють клієнтам в обслуговуванні: у чому причина

Нацбанк не квапиться зі змінами з кількох причин:

  1. Використання при платежі ЄДРПОУ великою мірою знижує ймовірність помилки. Адже в 29-розрядному номері IBAN помилитися простіше простого. Але, якщо при цьому підстрахуватися старими реквізитами, то ймовірність помилки зведеться до мінімуму.
  2. Багато державних структур усе ще використовують код ЄДРПОУ. Їм зручніше з ним працювати для складання звітів і статистики.
  3. Код ЄДРПОУ зручніше використовувати для здійснення фінансового моніторингу. Адже номер в форматі IBAN нічого не говорить про клієнта, а старі реквізити можуть дати про нього вичерпну інформацію.

"Так, з нього (номеру в форматі IBAN) можна зрозуміти, який банк відкрив акаунт, але неможливо визначити, якій фізичній та юридичній особі він належить. Оскільки всі реєстри та бази даних прив'язані саме до ЄДРПОУ (у разі юрособи) та ІПН (у випадку фізичної особи) ", - говорить Василь Невмержицький.

Втім, каже експерт, цю проблему все ж повинні усунути. Не виключено, що це станеться вже в прийдешньому, 2021, році.

Підпишіться на Today.ua, щоб бути в курсі останніх новин:

"НБУ анонсував перехід своєї СЕП (системи електронних платежів) на стандарт ISO 20022. Який, крім іншого, передбачає перехід роботи системи на "безшовний" режим 24/7. Згідно з останніми заявами представників регулятора, це може статися до кінця прийдешнього року", - поділився співрозмовник.

Нагадаємо, стало відомо, як будуть працювати банківські та поштові установи на новорічні свята. Крім встановлених законом святкових днів, усі вони працюватимуть, незважаючи на посилений карантин, в звичайному режимі.