Багато українців, які отримують пенсію з інвалідності, зіткнулися з проблемою: їм припинили надходити виплати через закінчення терміну дії довідки про інвалідність. При цьому жодної поправки на воєнний час у ПФУ не роблять.
У Пенсійному фонді дали роз'яснення, про що потрібно поклопотатися громадянам, які отримують пенсію з інвалідності, щоб її виплата не переривалася.
"У мене інвалідність ІІ групи і отримую пенсію у зв'язку із втратою годувальника. Зараз пенсію скасували, бо довідка з МСЕК закінчилася. Хоча є закон, згідно з яким під час воєнного стану дія довідки триває. Чи законні дії Пенсійного фонду? Як домогтися поновлення виплат без проходження МСЕК? Виїхала з окупованої території та проживаю у Польщі", — поцікавилася українка.
У ПФУ їй відповіли, що для безперервності виплат потрібно, щоб у Пенсійному фонді ухвалили рішення про їхнє продовження. А для цього клієнт має, своєю чергою, вчасно оновити документи, що дають підстави для виплати пенсії з інвалідності.
Популярні зараз
У Мережі показали інтер'єр концепту позашляховика Kraz Chumak
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Заяву щодо продовження виплати разом із пакетом документів можна, звичайно, принести до будь-якого Головного управління ПФУ особисто. Але якщо людина перебуває за кордоном, або належить до маломобільних груп, то вона може пакет документів надіслати двома способами:
- поштою на адресу будь-якого Головного управління Пенсійного фонду;
- онлайн через веб-портал електронних послуг ПФУ у розділі "Заява та перерахунок пенсій" - "Продовження виплати" (при цьому необхідно підписати кваліфікованим електронним підписом).
Разом із заявою потрібно буде подати копії таких документів:
- паспорта (у разі надання ID-картки ще потрібно додати виписку про місце реєстрації);
- реєстраційного номера облікової картки платника податків;
- документа про статус біженця або тимчасового захисту (засвідчений дипломатичним представництвом чи консульською установою України, чи нотаріально);
- оригінал документа, який засвідчує, що отримувач пенсії живий. Такий документ слід отримати у нотаріуса.
При надсиланні документів онлайн всі вони, звичайно, надсилаються в електронному вигляді. А ось при надсиланні поштою потрібно буде роздрукувати заяву та заповнити її.
Нагадаємо, українці можуть втратити частину пенсії під час її призначення. Про що потрібно подбати заздалегідь, щоб цього не сталося.