ПриватБанк списує з карток клієнтів подвійні суми за покупки онлайн. При цьому банк визнає, що таке можливо, проте гроші повертати людям не квапиться.
У такій ситуації опинилася одна з клієнток банку, яка робила покупку в інтернет-магазині, пише Hvylya.
Жінка поскаржилася на порталі minfin, що ПриватБанк списав з неї подвійний платіж за покупку і не повертає гроші вже два тижні. При цьому у банку попередили, що процедура повернення грошей може тривати до 120 днів. Клієнтку приголомшила така відповідь. По суті, банк взяв у неї гроші на 4 місяці у безвідсотковий кредит, причому без її згоди.
Жінка пише, що у червні робила покупку в інтернет-магазині. Товар коштував трохи більше 1500 гривень, і вона одразу перевела цю суму на рахунок магазину. Банк списав з її картки цю суму. А за кілька секунд, на подив покупниці, ця ж сума була списана з її рахунку повторно. Причому жодного СМС щодо підтвердження списання грошей їй не надсилали.
"Звернулася на гарячу лінію, сказали почекати 5 днів, можливо, гроші повернуться. Не повернулися. Звернулась повторно, сказали гроші знаходяться в резерві Приват банку, чекайте ще днів 5-7. Термін цей минув, гроші не повернулися", - розповідає жінка.
При цьому в контакт-центрі, куди (о диво!) зуміла додзвонитися покупниця, їй відповіли, що повернення грошей може зайняти до 120 днів, чим викликали справедливе обурення клієнтки.
"У мене питання до банку, чому ви не можете повернути моє? Чому кредит і відсотки за кредитом людина повинна виплачувати вчасно, а повернення своїх грошей слід чекати місяцями? За фактом ви користуєтеся зараз моїми грошима просто так!" , – резонно зауважила жінка.
ПриватБанк у відповідь влаштував їй та іншим клієнтам справжній лікнеп щодо алгоритму інтернет-платежів.
"Коли ви робите оплату карткою, за кадром відбувається безліч операцій:
- Після зчитування картки терміналом або введення реквізитів картки на сайті банк-еквайер (банк, який володіє терміналом або обслуговує інтернет-магазин) направляє дані в платіжну систему для авторизації.
- Платіжна система перенаправляє дані для авторизації банку-емітенту (банк, що випустив картку), попередньо провівши перевірки для безпеки операції.
- Як тільки банк-емітент отримує дані за операцією, він перевіряє можливість проведення конкретної транзакції (ліміти, баланс картки, блокування, коректність введених даних за карткою: ПІН-код/CVC2/строк дії тощо). Результат перевірки (схвалено чи відмова) повідомляється тим самим шляхом, але в зворотному порядку. У підсумку ви побачите результат операції на терміналі або сайті інтернет-магазину, також ми додатково інформуємо про це в додатку Privat24.
- Якщо операцію схвалено, на картці блокуються кошти в розмірі, що направив еквайер. Саме списання пройде пізніше, його строки залежать від платіжної системи, регіону, де здійснювалася операція, типу операції тощо", - розтлумачили в банку до деталей.
При цьому може виникнути ситуація, коли при розрахунку карткою банку суму було заблоковано, а товар не було відправлено клієнту, розповіли в банку. У такому разі гроші мають розблокувати за ініціативою магазину, якому вони були призначені. Зазвичай це відбувається протягом 5 днів, після чого гроші за купівлю, що не відбулася, знову з'являються на карті клієнта.
"У будь-якому випадку, сума транзакції, що не відбулася, повертається на баланс карти протягом 11 днів", - зазначили в банку.
Проте, судячи із заяви клієнтки, 11 днів уже минуло. Очевидно, їй таки включили режим очікування 120 днів.
Нагадаємо, деякі клієнти скаржаться, що ПриватБанк не знімає арешту з рахунків клієнтів, незважаючи на розпорядження виконавчої служби.