Українці масово скаржаться на завищені суми, які компанії-постачальники комунальних послуг виставляють їм у платіжках за комуналку. Вони кажуть, що за лічильником у них виходять інші цифри та інші суми, проте їх змушують платити значно більше.
Що робити із такими зайвими сумами, розповіло видання napensii.
За консультацією звернувся мешканець Львівської області, який має статус учасника бойових дій. Втім, річ не в його статусі, а в тому, як йому нараховують комуналку. Чоловік розповів, що в нього встановлено лічильник на гарячу воду. Щомісяця він заповнює рахунки на комуналку, розраховуючи суми, які він винен. Проте щомісяця він додатково отримує рахунок "за небаланс гарячої води". Причому вартість цього "небалансу" виходить чимала: щомісяця по 200-300 гривень. Споживач цікавиться, що це за додатковий рахунок, і чому він його має оплачувати.
Чоловікові роз'яснили, що "небаланс" – це різниця між показаннями внутрішньобудинкового лічильника та сумарними показаннями лічильників користувачів. В ідеалі, звісно, вони мають співпадати. Однак не завжди так виходить. Якщо в будинку десь є витік у загальнобудинкових комунікаціях, або просто сусіди не вказали повного споживання, виходить небаланс.
Можуть бути два випадки розподілу небалансу
Перший випадок – якщо у будинку всі квартири обладнані лічильниками на цю послугу. Тоді різниця між загальнобудинковим лічильником та сумою показань усіх квартирних лічильників розподіляється між квартирами пропорційно кількості кубометрів, зазначених у платіжках.
Другий випадок – якщо частина мешканців будинку не має лічильника. Тоді весь цей небаланс "дістанеться" їм. Саме між мешканцями без лічильників розподілять різницю між показанням загальнобудинкового лічильника та сумою показань тих лічильників, які є у мешканців. Відповідно, у цьому випадку небаланс розподіляється пропорційно до кількості мешканців у кожній квартирі, не обладнаній лічильником.
Що робити, якщо власнику квартири із лічильником щомісяця нараховують "небаланс"?
Споживач має звернутися до постачальника комунальної послуги письмово, щоб йому роз'яснили, звідки у нього регулярно виникає "небаланс". Постачальник повинен детально роз'яснити, як він нараховує плату за послугу, і чому виникає така велика переплата.
Якщо ж споживач, до того ж ыще й пільговик (а, ймовірно, так воно і є), то він має право на знижку за послугу в розмірі 75%. Тому він і так має платити за послугу менше. І до речі, це стосується не лише гарячої води, а й решти всіх комунальних послуг.
Нагадаємо, українці, які мають борги з комуналки, також мають право на субсидію. Проте їм доведеться побігати, щоби виклопотати це право.