Інколи трапляється, що гроші списуються з картки клієнта, проте банкомат гроші по якійсь причині не видає. Такі скарги час від часу з'являються на сайті Мінфіну. В НБУ пояснили, що потрібно робити, щоб повернути свої кошти.
Якщо банкомат не видав списані з картки гроші, то в першу чергу потрібно звернутися до банку (наприклад, до контактного центру), який видав картку та розповісти всі деталі операції.
Представнику банку потрібно назвати суму коштів, яка списалася, але не знялася; місце розташування банкомата; час проведення операції та інші деталі, про які запитає співробітник.
Далі потрібно звернутися до банку – власника банкомата, якщо це не банк-емітент картки. Найчастіше телефон контактного центру банку можна знайти на банкоматі. Зателефонуйте та повідомте про неотримання готівки.
У НБУ зазначають, що порядок повернення коштів банком-емітентом (далі банк) будуть здійснювати відповідно до умов договору, укладеного між ним та користувачем.
- По-перше, банк зобов'язаний розглянути заяви або повідомлення клієнта про використання платіжного інструменту або неналежної платіжної операції, ініційованої з його допомогою;
- По-друге, кредитор має надати клієнту можливість отримувати інформацію про хід розгляду заяви, а також повідомити його у письмовій формі про результати розгляду заяви у строк, установлений договором;
- Водночас це не повинно тривати довше строку, який вказаний у законодавстві України для розгляду звернень або скарг громадян.
За словами адвоката, крім усіх вище згаданих кроків з документацією ситуації з банкоматом та перших комунікацій з банком також варто звернутись у відділення банку та написати заяву про повернення коштів.
Важливо зберегти чеки, якщо банкомат їх видав або зберегти смс-повідомлення, які прийшли замість паперових чеків. Також в НБУ радять зробити фото або ще краще зняти відео банкомата, де він здійснив невдалу операцію. Чим більше буде доказів з місця події, тим краще.
Якщо банк не захоче повертати кошти, то варто писати заяву на видачу копії відеозапису, який вівся з відеокамери, що встановлена на банкоматі, та готуватись захищати свої права в суді.
Нагадаємо, в Україні введуть нові правила поповнення банківських карт з 1 серпня.