Українців масово обманюють у супермаркетах. Названо два найпоширеніші порушення прав споживачів.
Адміністрація супермаркетів стверджує, що не несе відповідальності за збереження речей у камерах схову. А охоронці часто вимагають показати сумки на виході із торгової точки. І те, й інше суперечить закону.
Юристи у Telegram-каналі "Захист прав споживачів" роз'яснили українцям їхні права. Зазначено, що співробітники супермаркетів не мають права обшукувати покупців – вони можуть відмовитися:
"Вони можуть стежити за товаром у торговому залі, а також за діями покупця за цим товаром за допомогою камер спостереження (за наявності). Якщо до вас підійшов власник закладу, директор, охоронець або продавець з такою вимогою - вимагайте пред'явити документи, які є підставою для обшуку, адже таких повноважень вони не мають. Охоронець має право викликати поліцію за умови, якщо на виході з супермаркету спрацювала протиугінна рамка, камери стеження зафіксували, що покупець щось вкрав, злодія помітили і повідомили про це охоронцю. Якщо ви проти проведення огляду, але охоронець вам загрожує чи не випускає із магазину – викликайте поліцію".
Популярні зараз
Рада підтримала автоматизований арешт депозитів боржників
Раніше Бундесверу: Україна отримала німецькі армійські машини Caracal
Важливий момент – адміністрація супермаркету несе повну відповідальність за збереження речей. У разі їхньої втрати зберігач повинен відшкодувати всі збитки у розмірі їх вартості. Якщо представники торгової компанії відмовляються зробити це добровільно, слід подавати відповідний позов до суду.
Правозахисники звернули увагу на те, що покупці не зобов'язані залишати свої речі у камерах схову. Це їхнє власне рішення та згода з правилами конкретної компанії, а не вимога, яку слід беззаперечно виконувати.
Раніше повідомлялося, як у супермаркетах обманюють покупців: названо чотири найпопулярніші способи.